Vanliga frågor

Hur lång tid tar det?

Du får ditt korrektur inom 1-3 dagar efter beställning. Efter godkänt korrektur skickas din vara med posten, vilket brukar ta 1-3 dagar. Har du en brådskande beställning, kontakta oss innan du lägger din beställning.

Vi kan aldrig garantera när du har din produkt, bara när vi skickar den ifrån oss.

Hur gör jag om jag vill ha en annan färg än vad som finns i färgkartan?

Du kan antingen välja en färg på färgkartan eller använda färgpipetten där du kan dra dig fram till önskad färg. Du kan även skriva i vilken färg du önskar (ex. himmelsblå). Du får alltid ett korrektur att godkänna innan vi trycker din produkt.

Så här använder du färgpipetten

Kvalité och färger

Alla posters framkallas på fotopapper eller printas digitalt på matt fotopapper. Kom ihåg att färgåtergivningen kan variera på olika bildskärmar. Därför kan den färg du ser på skärmen vara lite annorlunda efter framkallning/tryck. Tänk på att bilden du laddar upp har tillräckligt hög upplösning.

Hur skickas era varor?

Våra posters skickas som brev i hårda papptuber. Etiketter som brev i hårda kartongkuvert. Samtliga produkter skickas med Postnord. Frakt och emballage inom Sverige ingår i alla priser.

Jag har en egen idé på en produkt, kan ni hjälpa mig med det?

Absolut! Skicka ett mail till oss vad du hade tänkt dig på info@personligapresenter.se. Vi återkommer med uppskattat pris och korrektur.

Ångerrätt

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp och tillämpar därför Distansavtalslagen vilket innebär att du som kund (privatperson) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan. Du har alltså full returrätt om varan inte motsvarar dina förväntningar. Varan ska vid retur vara oskadd och i nyskick och du står för returkostnad. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss via info@personligapresenter.se. Efter bekräftelse från oss skickar du tillbaka varan och talar om hur vi ska återbetala pengarna för varan. Med hänvisning till Distansavtalslagen har kund ej rätt att begära återbetalning av kostnader för frakt.

Varje produkt som skräddarsys för dig, innebär dock att köpet är bindande. Då gäller inte regeln om ångerrätt i “Lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal”.

Reklamation

Det är viktigt att du blir nöjd. Är din vara trasig eller felaktig ska du meddela detta inom 7 dagar efter leverans.